fredag den 26. juli 2013

Rema 1000 Haslev - Årets butik 2012

Åh, det er SÅ længe siden!!
Kort fortalt har jeg haft travlt med flytning, skilsmisse, ny kæreste osv. osv. osv. Meget lange historier, kortet meget ned... Jeg har dog haft tid til at bage, og jeg har bagt MEGET!
Så jeg starter da bare med at berette om en KÆMPE kage, som var et familieprojekt af kaliber.

Rema 1000 i Haslev blev kåret til årets butik 2012. Det er min svogers forretning, så det skulle naturligvis fejres med en kage. Kagen skulle uddeles til kunderne i butikken - og der er mange kunder!

Først måtte vi bygge en form, som var stor nok og kunne holde formen på kagen mens vi samlede den.
Ned i byggemarkedet og handle, så vi kunne bygge bordet og stativet.

Dernæst skulle alle de bagte lagkagebunde skæres i 3 og lægges ud.

Det blev til 27 bunde i alt, som skulle udgøre de 3 store bunde.

Vi lavede rutebilskum og abrikosskum til at putte ind i kagen. Det blev lavet i store mængder, så der skulle bruges mange liter fløde og en hel masse syltetøj og rutebiler.

Når kagen var samlet og smurt ind i smørcreme, kom vi den på køl natten over, så den kunne sætte sig og blive klar til pyntning på selve dagen.




Dagen efter blev kagen pyntet med flødeskum og marcipan, og der blev serveret kage til lidt over 1000 gæster, som alle var imponeret over både smagen, udseendet og det arbejde vi havde lagt i det.

Det færdige resultat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar