torsdag den 22. august 2013

Hestekage - IKKE æselkage!

Åh! Min far spurgte mig, om jeg ville være så venlig at lave en kage til hans kammerats datters fødselsdag. Det skulle bare være noget med hest...
Jo jo tænkte jeg, det kan jeg da godt og begyndte at forme delene til en hest.

Først lavede jeg hoved, ører
og ben og lod det tørre.
Delene er limet sammen
med tyllose og vand.

Samme aften kommer mine forældre på besøg, de kigger på delene, som ligger som vist på bordet. Da de går udbryder min far: "Ja, det bliver da et meget fint æsel!"

Æhhh... Nej det bliver altså ikke - jeg gentager - IKKE - et æsel, men en hest!


Jeg viser her hvordan HESTEN kom til live.


Håret er "pølset" op og limet på
enkeltvis.
Lille hest har fået STORE øjne :)




Til sidst fik den en grine på.
Kagen er lavet af hjemmelavede lagkagebunde med lille farve i, Marabou med daim-creme og jordbærmousse med hakket Marabou med daim.

Den blev smurt op med chokolade-smørcreme og blev pyntet meget simpelt med hest, lidt græs og en smule blomster. Naturligvis med fødselarens navn og alder på.



Nu synes jeg jo selv, at det ligner en hest... Men da jeg viste et billede af kagen til min eksmand, og han (også!!) udbrød, at det var et sødt æsel, så blev jeg sgu lidt stødt på mine modelleringsevner!


 
 Jeg håber, at I synes det ligner en hest. Eller i det mindste lader som om, så jeg ikke skal høre på mere af det æsel-pjat!
OUT!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar