lørdag den 17. august 2013

Kærestens fødselsdagskager

Når nu kæresten har fødselsdag og har inviteret i nærheden af 20 mennesker til boller, kakao og kagebord, så er det bare med at komme i gang. I mit tilfælde er det jo med glæde, at jeg kan få lov til, at gå bonanza i køkkenet.

Christian blev 35 år, han er tømrer og kommer fra en yderst kageglad familie. Vennerne er ligeledes kageglade, så derfor er det ren hygge, at lave kage til denne gruppe mennesker.

Ud over, at bage en hulens masse boller, lavede jeg Mette Blomsterbergs "Seriøs Chokolade", som findes i bogen Forelsket i det søde liv. Dog fik jeg en lille fejl sneget ind, og glemte faktisk 100 g. af chokoladen. Meeeen, jeg opdagede dog fejlen i så god tid, at jeg kunne nå at rette op på det. Jeg hakkede derfor de sidste 100 g. chokolade og tilsatte det i stedet. Det virkede heldigvis fint ;)

Christian elsker hindbærsnitter, og især de hjemmelavede (også en Mette Blomsterberg opskrift), så dem lavede jeg også mange af. Der er ingen fare for, at hindbærsnitter går til spilde hjemme hos os, så det er bare med at lave mange når man først er i gang.

Tommestok, pinde og savsmuld
Kagerne skulle være tømrertemakager, så der kom to stk. ud af det. Begge med marabou-daim-creme og jordbær-asti-mousse. De fine fine kager, som dog drillede mig lidt under opbygningen, endte med at pryde både bordet til fejringen, men også Christians kollegaer og mine egne kollegaer nød godt af resterne de følgende dage.






 
Denne kage blev bygget op af resterne fra den store kage. Her går intet til spilde :)

Savsmuldet er revet hvid chokolade. Træet er blevet
børstet med kakaopulver.

Skruerne og hammerhovedet og skruetrækkeren
har fået en omgang sølvstøv.
Vi havde i øvrigt en rigtig hyggelig fødselsdag og kagerne blev rost. Det må være det man kalder en succes :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar