lørdag den 19. november 2011

Classy...

God weekend alle sammen :)
Jeg blev simpelthen SÅ glad for den opgave jeg fik stillet, da denne kage skulle laves.
Opgaven lød på en kage til en 40-års fødselar. Den skulle være med mudcakebunde, tobleronecreme, noget til at bryde det søde (her valgte jeg en brombærmousse). Kagen skulle være sort, guld og hvid, der skulle stå 40 med store tal og ellers skulle den være elegant.

Jeg har længe ønsket, at forsøge mig med noget i den stil, men har ikke haft den rigtige modtager, så jeg glædede mig til, at lave denne kage.

Min kære mand blev sendt af sted til Sofisticake i Roskilde for, at købe guldpulver og sort fondant. Ren dovenskab i øvrigt, jeg gider ikke ælte sort fondant fordi der skal meget farve i, og det tager laaaaang tid.

Jeg samlede inspiration rundt omkring på nettet og fandt på dette design:


Mønstret på siden af kagen samt kanten øverst er hvid fondant rullet tyndt ud og limet på, derefter er de penslet med guldpulver. I midten af blomsterne er der ligeledes spiseligt lim med guldpulver i og på kanten af kronen er der penslet med guldglimmer.

Jeg har aldrig arbejdet med pulver før, og ved egentlig ikke hvad den bedste metode at bruge det på er, så hvis der findes en derude, som kan give mig et fif til en anden gang, tager jeg meget gerne imod. Jeg brugte nemlig godt 4,5 time på, at male alle mine "pølser", hvilket resulterede i meget ondt i den ene skulder dagene derpå.

Ikke desto mindre er jeg selv meget stolt af min kreation. Jeg håber også, at fødselaren blev glad for kagen.
Til sidst vil jeg sige, at jeg desværre ikke synes billederne yder kagen retfærdighed denne gang, men flot, det synes jeg den var.

*Over and out*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar