torsdag den 29. september 2011

F. C. Barcelonakage

Endnu en af mine dejlige kollegaer skulle holde fødselsdag for sin søn, og ville have mig til at lave kagen :) Jeg elsker når jeg får lov til, at udvikle mine kagekundskaber - så tak til alle, som stoler nok på mig til, at lave kager til deres fester og sammenkomster.
Det eneste denne dreng ønskede sig, var en F. C. Barcelonakage. Hans mor havde fortalt ham, at det kunne hun ikke lave, så jeg kan kun forestille mig hans begejstring, når hun kom hjem med netop sådan en kage.
Jeg ville egentlig gerne have kastet mig ud i logoet, men kunne ærlig talt ikke overskue at lave alle de farver fondant (ærligt, ikk?) Så jeg besluttede mig for noget med et halstørklæde....

Chokoladekage med et enkelt lag lys chokolademousse.
Midt i kagebagningen, gik det op for mig, at jeg måtte eje en sugar gun. Jeg begyndte derfor at surfe rundt på nettet og besluttede mig for, at tage et smut ind til Specialkøbmanden.
Det ender ALTID med en hel kurv fuld når jeg tager derind! Godt de ikke har indkøbsvogne siger jeg bare! Men jeg fik da (blandt MEGET andet) min nye gun, som ser således ud.
Frynser lavet med mit nye legetøj
Nu kan jeg lave frynser og andet sjov meget nemmere end før :)


Fodbolden er også chokoladekage. Græsset er royal icing.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar