tirsdag den 13. september 2011

FCK-kage





 En god ven af familien ringede til mig. Hans søn fyldte 12 år og han ville gerne bede mig lave en kage til ham. Han er vild med fodbold og især FCK. Kagen måtte gerne være en lagkage med jordbærcreme af en art.
Jeg gik i tænkeboks men besluttede rimelig hurtigt, at forsøge mig med et simpelt design med FCKs logo på.
 
Køkkenmaskinen ælter fondanten til logoet sammen for mig
Inden fondanten blev lavet, havde jeg bagt nogle lagkagebunde. Jeg delte dem i tre og fyldte med jordbærmousse med mørke chokoladestykker og tobleronecreme.
Smørcremen blev tilsat noget vaniljearoma og derefter blev kagen pyntet.


Jeg printede et logo ud fra nettet og brugte det som skabelon. Efter jeg havde skåret løvehovedet ud, lavede jeg bogstaverne med et udstikkersæt fra Wilton.
Logoet er færdigt og kun siderne på kagen mangler

Fodboldene er købt færdige. Bogstaver og tal er stukket ud og kanten er royal icing
Første fodboldkage er færdig og jeg er godt tilfreds.
Fødselsdagsbarnet, familie og gæster var også tilfredse med kagen, som bragte glæde på dagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar