tirsdag den 13. september 2011

Prinsesseslot

For noget tid siden købte min søster og jeg i fællesskab dette samlesæt, i håb om, at få lavet et slot til en konkurrence. Det blev aldrig til noget, og kassen har stået i køkkenet lige siden - lige indtil min kollega, Rikke. spurgte om jeg ville lave en kage til hendes datters 4-års fødselsdag og, at det gerne måtte være meget tøset/prinsesseagtigt.
Endelig fik jeg en mulighed for, at prøve samlesættet!!

Her vil jeg fortælle om processen og det færdige resultat.



Først lavede jeg 191 lilla blomster

Derefter betrak jeg tårnene med lilla fondant og limede lilla glimmer på
 
Tårnene har fået lilla glimmer limet på vinduerne. Blomsterne er sat fast med grøn royal icing


Delene er klar og kagen kan nu samles.
Jeg havde lavet to mudcakes og fyldt dem med jordbærmousse og mørk maraboucreme.
Kagerne blev betrukket med pink fondant
Der er sugerør i kagen. Limen er royal icing
Kagerne er stablet og klar til pyntning





Jeg har brugt grøn royal icing som græs
Vinduer, dør og tårne er sat fast med spiseligt lim
Tårnene fik limet sølvkugler på

Det færdige slot
Til sidst fik jeg skrevet Julie 4 år på fadet.



Kagen blev et KÆMPE hit og jeg må nok også indrømme, at jeg var meget stolt af mit allerførste slot.
Processen tog mig 10 timer i alt... Tænker at tiden kan skæres ned med lidt mere erfaring.
Så er dette eventyr slut


Ingen kommentarer:

Send en kommentar