søndag den 26. juni 2011

Max 1 år

Et par måneder efter Max blev født, fik jeg bestilling på kager til hans 1-års fødselsdag.

Forældrene havde set billeder af en Mcqueen kage jeg havde lavet tidligere, og sådan en skulle Max have.


McQueen er lavet af en god nem chokoladekage, smurt op med chokoladesmørcreme og samlet efter "trinn for trinn"-guiden her.

Det er simpelthen genialt med de guides der ligger på den side. Dejligt inspirerende :)




Det færdige resultat







Max' familie er meget kageglad.... virkelig meget! Jeg skulle derfor lave en kage mere, nemlig en lagkage med kakaolagkagebunde, tobleronecreme, jordbærmousse og friske jordbær.
Ang.designet havde jeg frit slag. Det er lidt et problem for mig, da jeg gerne vil prøve mange mange mange designs og idéer af, og derfor kan det være enormt svært for mig, at finde på et design og holde ved det.
Derfor skete det, som det stort set altid gør, at jeg fandt på det undervejs og i sidste øjeblik.




Idéen er, at der inde i kagen ligger en masse m'er, a'er og x'er, som så vælter ud af kagen, fordi toppen er blevet åbnet.
Jeg synes egentlig, at det fungerede rigtig fint.

Jeg laver nogle indlæg med opskrifter på bunde, indhold og pynt til inspiration senere.

Disse to kager var det bestillingen lød på, men når man fylder 1 år, skal man da have sin egen lille lagkage.
Derfor brugte jeg nogle af resterne til, at lave en kage kun til Max og kun til at gå amok på. Det var et kæmpe hit hos Max. Heldigvis havde jeg advaret forældrene, som havde sørget for skiftetøj til lillemanden.





 Jeg er sikker på, at både forældrene, fødselsdagsbarnet og gæsterne var tilfredse med kagerne. Selvom der blev spist meget store stykker af lagkagen og der derfor ikke var nok (MEGET kageglade!!!) var der stadig rester af McQueen, som vist blev spist i flere dage efterfølgende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar